Google+
Verovatno ne postoji osoba na svetu koja ima Internet, a ne zna šta je to „Google“ i kako on funkcioniše. „Google“ je jedan od najboljih pretraživača koje su ikada postojali, te ga ljudi koriste svakodnevno. No, „Google“ nije samo nekakva stranica koja će pretraživati neke vaše zahteve.
„Google“ je jedna od najvećih svetskih kompanija koja se ne bavi samo radom na svom pretraživača i kako poboljšati isti. „Google“ dnevno okreće jako veliku sumu novca, i ono što žele napraviti je svakako omogućiti svojim korisnicima što veću ugodnost surfujući Internetom dok pretražuju neke stranice, koje ih zanimaju. Stoga su čelni ljudi u „Google“-u došli na ideju da naprave svoju društvenu mrežu.
Svi su već odavno čuli za „Facebook“ koji je, doslovno rečeno, pokorio svet svojim izlaskom. Na „Facebook“-u je gotovo pola planeta, i ljudi koji stoje iza „Facebook“-a su zaradili ogromnu svotu novca na svojoj ideji. No, kako „Google“ nije samo tamo neka firma, nego Internet gigant, prepoznajući potrencijal društvenih mreža, i oni su odlučili napraviti svoju verziju „Facebook“-a. Odmah moram napomenuti kako ta ideja očito nije „Google“-ova, već su se oni vodili već proverenom metodom koja već godinama ne može zakazati. Ta metoda je: „vidi nešto što je unosno i napravi svoju verziju, samo bolju!“. Tako je nastao i „Google+“. Odgovor „Facebook“-u i drugim društvenim mrežama koje imaju toliku popularnost na Internetu.
Osnovni prikaz ove društvene mreže je lista novosti koji su objavili vaši prijatelji na toj društvenoj mreži. Na „Facebook“-u, ta se lista zove „news feed“, na „Twitter“-u je to „time line“, a na „Google+“ se ta lista zove „stream“. Osnovna novina kod ove društvene mreže su krugovi u koje smeštate svoje prijatelje. Krugove kreirate sami, npr. prema tome odakle su vam neki prijatelji. Tako ćete kreirati krug pod nazivom „kolege“ i u njega smeštati prijatelje sa posla. Onda ćete kreirati krug „familija“ i u to smeštati Google+ prijatelje sa kojima ste u srodstvu. Ovi krugovi bivaju praktični zato što posle neku svoju određenu objavu ili status možete usmeriti da budu vidljivi samo određenom krugu ili krugovima.
Na „Facebook“-u ima nešto slično, ali ne i na „Twitter“-u. Uostalom, poznata je činjenica da društvene mreže kopiraju jedna drugu. Setimo se „hashtag“-ova i „follow“-era koji su originalno „Twitter“-ovi produkti, ali ih je „Facebook“ takođe usvojio i implementirao u svoju društvenu mrežu. Ipak, moram priznati da krugovi u „Google+“-u bolje funkcionišu nego liste prijatelja na „Facebook“-u. Ipak, iako su svi pojavu krugova na početku okarakterisali kao dobru ideju, nakon dužeg korišćenja ove mreže mnogi njeni korisnici iste navode kao najveću zamerku, jer zahtevaju puno administracije.
Druga novina koja je „Google+“ trebala izdvojiti u odnosu na druge društvene mreže, a posebno „Facebook“-u, kao svog najvećeg konkurenta je „video-chat“. „On-line“ ćaskanje na „Facebook“-u svima je već dobro poznata opcija. Na „Google+“ su otišli dalje pa su uveli audio-video ćaskanje. Ukoliko i vi i vaš sagovornik imate kameru, osim što se možete dopisivati, možete i razgovarati „on-line“ i pri tome se i videti. Nikakv problem ne predstavlja i konferencijsko ćaskanje, tj. više „audio-video chat“ prijatelja istovremeno.
Evo još nekih novina na koje nailazimo kod „Google+“-a:
Formatirajte tekst. Ako kucate status moguće je da formatirate tekst. Ako želite da tekst bude boldovan, tj. naglašen, ukucajte znak zvezdice pre i posle rečenice, na primer: *Ovo je test!* Tekst može biti i u italik formatu (iskošen natpis) ako pre i posle teksta stavite znak „underline“, tj. donju crtu, na primer: _test_. Precrtavanje teksta ili njegovog dela vrši se putem korišćenjem crtica pre i posle teksta.
Onemogućite ponovno deljenje vaših postova. Ako želite da sprečite da neko na svom profilu deli vaš članak, slike ili druge privatne detalje to možete onemogućiti, odabirom opcije na samom post-u koja se zove „Disable reshare“ .
Proverite ko je sve podelio vaš post. Klikom na natpis „Limited“, možete imati uvid u to ko sve može da vidi vaš post. Ovo je bitno ako ste pisali nešto lične prirode.
Evo i jedanog saveta ili, bolje reći, trika. Prazan krug. Ako želite jedno mesto na kome možete da čuvate svoje beleške, članke, linkove, slike itd… možete napraviti prazan krug. Sve što želite da čuvate samo za sebe možete držati u tom praznom krugu.
Na kraju, evo i malo statistike:
„Facebook“ je ubedljivo na prvom mestu sa oko 700 miliona korisnika. Do skora je „Twitter“ bio na drugom mestu sa oko 300 miliona aktivnih korisnika, ali sam nedavno negde pročitao da je najmlađi „Google+“ u ovoj trojici prestigao „Twitter“ sa preko 300 miliona korisnika. Mislim da je ovaj podatak istinit, a tome je doprinelo, po mom mišljenju, ne toliko veće interesovanje korisnika za ovu društvenu mrežu, već malo agresivniji marketing „Google“-a, koji svakog svog novog korisnika bilo kog Google“-ovog servisa usmerava da aktivira svoj nalog na „Google+“ društvenoj mreži.
Moj korisnički nalog na ovoj mreži je +RadojeDjurovic. Čitamo se!